دانلود کتاب فرهنگ اساطیر یونان و رم جلد دوم احمد بهنمش PDF 📓

نوع فایل
pdf
حجم فایل
23 مگابایت
فروشنده
تاریخ انتشار
18 مارس 2024
دسته‌بندی
تعداد بازدیدها
42 بازدید
30,000 تومان

پی دی اف کتاب فرهنگ اساطیر یونان و رم جلد دوم احمد بهنمش را می توانید از سایت فایل کده دانلود نمایید. این کتاب تاریخ در دو جلد توسط پیر گریمال منتشر و توسط احمد بهمنش به فارسی شیرین ترجمه شده است. همچنین در سال 1347 توسط انتشارات امیر کبیر منتشر شد.

در بخشی از کتاب می خوانیم: هيمروس، بخواهر خود تجاوز کرد و از روی پشیمانی خود را برودخانه Marathon افکند، این رود باین مناسبت به هیمروس معروف گشت و بعدها اوروتاس نام گرفت. LACESTADES هنگامی که – Phalces پسر Téménos شهر سی سیون را گرفت پادشاه این شهر لاستادس که تا آنموقع مانند پدر خود Hippolytos تابع آرگوس بود باتفاقوى بسلطنت ادامه داد.
LACINIOS – لاسینیوس قهرمانی است که نام او بر دماغه Lacinion ، واقع در کوچ نشین یونانی کروتون ، در ایتالیای جنوبی گذاشته شد. عده ای عقیده دارند که وی پادشاه آن کشور بود و از کورسیر بآنجا آمده و کروتون را در موقع سرگردانی و بلاتکلیفی مورد ملاطفت و پذیرائی قرار داده بود. و جمعی معتقدند که او راهزنی، پسر Cyrene (یکی از الهه ها) بود که در صدد برآمد گاوان هراکلس را ، در موقعی که قهرمان مزبور با گلههای Géryon از Erithye مراجعت می کرد برباید. معبد هراکلس پس از کشتن لاسینیوس Hera Lacinia را در دماغه ای بهمین نام به افتخار هرا ساخت. عده ای هم معتقدند که این معبد را لاسینیوس، بافتخار هر ا دشمن هراکلس ساخت تا باین ترتیب، اهانتی بقهرمان مزبور کرده باشد.

در ادامه پیش نمایش
کتاب را مشاهده خواهید کرد

دانلود کتاب فرهنگ اساطیر یونان و رم جلد دوم احمد بهنمش PDF

کتاب فرهنگ اساطیر یونان و رم جلد دوم

خرید کتاب فرهنگ اساطیر یونان و رم جلد دوم

قیمت کتاب فرهنگ اساطیر یونان و رم جلد دوم

پیشنهادات فایل کده
برای شما

پیش نمایش کتاب

جهت بزرگنمایی کلیک کنید